tisdag 11 augusti 2009

Brödkorgar


Idag har jag gjort klart av nästa syhelgs projekt i klubben (PW Quiltklubb), syhelgen infaller vecka 34 och det börjar bli dax att ha mönstret klart. En matchande servetthållare ska sys med och sedan "bara" mönstret kvar :-)
Men en bit på vägen är vi, detta ska lillasyster få, hon har beställt ett i blått (brunt halkade med men det får hon ju ta).
Nu ska jag ägna mig åt att sy lite hjärtan att hänga upp som dekoration lite här och var, tror jag, in i syrummet bär det av iallafall.
Har fått tag på en ny lång linjal idag, fick köpa Agneta´s från Agneta´s syhörna, använd ett par gånger av henne men eftersom hon syr i cm (oftast) tyckte hon att hon kunde sälja den till mig, gulligt!

2 kommentarer:

  1. De är kanonfina!
    Det skall bli kul att sy dem nästa helg,
    måste gräva i tygerna nu.
    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh de är så snygga, jag längar till syhelgen. Kramis

    SvaraRadera